آرشیو برای: "آذر 1397"

مسئولیت پذیری

احساس مسئولیت یعنی بیداری از خواب غفلت، و احساس مسئولیت به اینکه در این جهان با عظمت انسان بیهوده آفریده نشده است که قرآن کریم می فرماید: آیا گمان می کنید ما شمارا بیهوده آفریدیم وشما به سوی ما باز نمی گردید،(سوره مومنون/115) ولی افسوس که بسیاری از مردم… بیشتر »

حدیث از پیامبر اکرم(ص)

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به خوش اخلاقی با مردم ترغیب می شود و همچنین توصیه می شود که اگر افراد دچار خطایی شدند همیشه جایی برای بخشش و چشم پوشی باز بگذارید. بیشتر »

بیشتر بدانیم

سه چیز را به کار بگیرید: عقل/همت/صبر سه چیز را آلوده نکنید: قلب/ زبان/ چشم سه چیز را هیچگاه و هیچ وقت فراموش نکنید: خدا/ مرگ/دوست خوب منبع: ذکر الشفا بیشتر »

دعایی که در زمان غیبت باید هر روز خوانده شود

اللهم عرفنی نفسک فانک ن لم تعرفنی نفسک لم اعرف رسولک اللهم عرفنی رسولک فانک ان لم تعرفنی رسولک لم اعرف حجتک اللهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرفنی حجتک ضللت عن دینی اللهم عجل لولیک الفرج.العجل العجل العجل بیشتر »

در محضر بزرگان

آیت الله بهجت (ره) فرمودند: با کسی نشست و برخاست کنید که وقتی او را دیدید به یاد خدا بیفتید به یاد طاعت خدا بیفتید نه با کسانی که در فکر گناه هستند. منبع: کتاب در محضر بهجت(ره) بیشتر »

عدم کم توجهی یا بی توجهی برخی از جوانان به نماز

عدم کم توجهی یا بی توجهی برخی از جوانان به نماز علل آن: 1- عدم آگاهی و بینش کافی از فریضه ی نماز 2-سستی و تنبلی امام صادق علیه السلام فرمودند: وقتی حضرت علی علیه السلام برای اقامه نماز می ایستاد رنگ چهره مبارکش دگرگون می شد به طوری که کاملا از چهره او… بیشتر »

دقایقی با قرآن کریم

سوره مبارکه حج آیه 41 یاران خدا کسانی هستند که اگر در زمین به آنها قدرت بخشیدیم نماز را به پا می دارند و زکات می دهند و امر به معروف و نهی ازمنکر می کنند. بیشتر »

میوه درمانی

خرما درختی است که معمولا در جاهای گرم وخشک می روید و میوه این درخت از نظر مواد غذایی غنی و مملو از میتامین a-b-cقند-سلولز و مواد چربی و املاح معدنی از قبیل آهن -کلسیم و فسفر می باشد . خواص در مانی آن: درمان یبوست -پیری زود رس - کمبود آهن در بدن- پروستات… بیشتر »

اسوه ی عالی عبادت

از ویژگی های امام حسین علیه السلام ایجاد هماهنگی و جمع میان اقسام طهارت بود او به قصد تقرب به پروردگار و به نیت عبادت و بندگی او شب عاشورا با اندک آبی که فرزند محبوبش علی اکبر در آن شرایط سخت محاصره و بی آبی برایش فراهم ساخته بود غسل شهادت کرد پس روز… بیشتر »

فرازی از حکمت های نهج البلاغه

«من طلب شیئا ناله او بعضه» هرکس چیزی را بجوید به همه ی آن و یا به قسمتی از آن دست خواهد یافت. حکمت 386 منبع: زندگینامه نهج البلاغه از غلامرضا حیدری بیشتر »

آیا می دانید؟...

امید بخش ترین آیه قرآن کدام است؟ این مطلب را امام علی (ع) به نقل از رسول خدا (ص) بیان فرماید: «امید بخش ترین آیه قرآن، آیه 114 سوره هود است » بیشتر »

حدیث روز

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: “ان فی الجنه دارا یقال لها دار الفرح لا یدخلهاالا من فرح الصبیان” همانا در بهشت سرایی است به نام دار الفرح که تنها کسانی به آن در آیند که کودکان را شاد کنند. منبع: کنز العمال ص6009 بیشتر »

بیشتر بدانید

روزی شخصی از خدا دو چیز خواست یک گل و یگ پروانه اما چیزی که به دست آورد یک کاکتوس و یک کرم بود غمگین شد و با خود اندیشید خداوند من را دوست ندارد و به من توجهی ندارد چند روزی گذشت از ان کاکتوس پراز خار گلی زیبا روییده شد و از ان کرم تبدیل به پروانه ای شد… بیشتر »

رفع شک و تردید

هو الاول و الاخر و الظاهر و الباطن و هو بکل شی علیم همانا خداوند است که ابتدا و انتهای هر کاری و ظاهر و باطن هر امری می باشد و اوست که بر هر چیزی آگاه است. منبع: سوره حدید ایه 3 بحار الانوار ص92 /ص137 بیشتر »

نقش اخلاق در زندگی

اخلاق بد، رزق و روزی را از زندگی كم می‌كند. امیرالمومنین علی ع فرموده: «شخص بد خُلق تنگ روزی است.» بیشتر »

نقش اخلاق در زندگی

اخلاق پسنديده موجب آبادي جامعه و طولاني شدن عمر مي شود. امام صادق ـ عليه السلام ـ مي فرمايد: «نيكوكاري و حُسن خُلق، خانه ها را آباد كند و بر عمرها بيفزايد» اخلاق شايسته، محبّت را جلب مي كند. در سايه محبت، اتحاد و پيوند اجتماعي محكم تر مي شود. با استحكام… بیشتر »

حدیث از پیامبر اکرم(ص)

چون کسی را درد چشم باشد یا در بینایی او ضعفی باشد در اول ماه چون هلال ماه را ببیند دست بر چشم خود بنهد و سوره حمد را ده بار با نیت خالص و توجه به معنی آن بخواند و در آخر سوره مبارکه توحید را سه بار بخواند بعد از آن هفت بار بگوید: “یا رب قو بصری"و… بیشتر »

p align="center"> اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً