در مکتب حضرت زینب (س)

 هدایت گری: یکی از درسهایی که حضرت زینب – سلام الله علیها – به بانوان مسلمان می دهد این است که زنان در جهت دهی جامعه نقش بسزایی دارند. خداوند این ودیعه را در درون زنان به ودیعه سپرده است با بررسی حرکت های حضرت زینب – سلام الله علیها – در تصمیم گیری ها، خطبه ها، حرف ها، سکوت ها و … به نقش هدایت گریشان پی می بریم. 

 شجاعت و تدبیر: حضرت زینب کبری – سلام الله علیها – آن بانوی قهرمان با شجاعت و تدبیر رهبری نهضت را به عهده گرفت. شجاعانه خطبه خواند و دستگاه استبداد را رسوا کرد و با تدبیر اهل بیت – علیهم السلام – و دختران و زنان را اداره کرد تا به مقصد برسند؛ در این راه به همه انسان ها درس ها آموخت.زنان مسلمان می توانند از حضرت زینب – سلام الله علیها – درس شجاعت و شهامت فرا بگیرند. 

 دفاع از ارزش های اسلامی: این درس مهم را بانوان می توانند از سبک رفتاری حضرت زینب سلام الله علیها در مقابل زورگویان ستم پیشه فرا بگیرند؛ حضرت زینب – سلام الله علیها – از دین و ارزش های الهی دفاع کرد و در این راه از جان و مال و فرزندان و عزیزترین کسان خود گذشت و بر غم فقدان آنان دلش را گداخت و به خاطر زنده ماندن دین و امر به معروف و نهی از منکر که برادرش برای آن قیام کرد و به آن عمل کرد.

منبع: بنت الشاطی، زینب بانوی قهرمان کربلا، ترجمه حبیب چایچیان و مهدی آیه الله زاده نائینی؛ تهران، امیرکبیر، ص ۲۰ – ۳۰٫

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.