موضوع: "سی یا سی"

نشست بصیرت افزایی با موضوع انتخابات

در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) بندرترکمن نشست بصیرت افزایی با سخنرانی امام جمعه محترم این شهرستان با حضور مدیر اساتید کادر و طلاب برگزار شد .

تجاوز و سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در حریم هوایی ایران؛ نکته‌ها و چشم‌اندازها


تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران با هدف جاسوسی از تاسیسات هسته‌ای نطنز، قطعا پیامدها و چشم‌اندازهایی را از پی خود خواهد داشت که مداقه در خصوص آنها ضروری به‌ نظر می‌رسد.
خبرگزاری فارس: تجاوز و سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در حریم هوایی ایران؛ نکته‌ها و چشم‌اندازها

ادامه »

آمریکا به مذاکرات هسته ای بسیار احتیاج دارد

 

  •  آمریکا به مذاکرات هسته ای بسیار احتیاج دارد


اولا در زمینه مسایل هسته ای، دشمنان ما که طرف مقابل ملت ایران قرار دارند – که عمده هم آمریکا است – این ها دارند با تدبیر و سیاست گذاری حرکت می کنند. این را ما کاملا توجه داریم، می فهمند که دارند چه کار می کنند؛ آن ها به این مذاکرات احتیاج دارند، آمریکا به مذاکرات هسته ای بسیار احتیاج دارد. این اختلافاتی هم که می بینید در بین آمریکایی ها هست، سناتورهای آمریکا یک جور، دولت آمریکا یک جور، این معنایش این نیست که این ها به این مذاکرات نیازمند نیستند؛ نه، آن جناح مقابل دولت، مایل است امتیازی را که در این مذاکرات وجود دارد، به نام حریفش که حزب دموکرات است ثبت نشود؛ دنبال این هستند. به این مذاکرات احتیاج دارند و این مذاکرات را برای خودشان لازم می دانند اما ابراز استغنا می کنند.

صفحات: 1· 2

بصیرت افزایی

فتنه انگیختن و بد دل کردن مردم نسبت به یکدیگر یکی از برنامه های است که دشمنان نسبت به این ملت در نظر دارند .۱۳۷۹/۱/۶

بیانات مقام معظم رهبری

فتنه ها را بایدبا روشنگری خاموش کرد هرجاروشنگری باشدفتنه انگیز دستش کوتاه می شود .۱۳۷۸/۵/۸

واقعیت های کنونی جمهوری اسلامی در بیانات رهبر معظم انقلاب

ایستادگی و اقتصاد مقاومتی ، راه حل مقابله با تحریم

ما برای اینکه با تحریم مقابله کنیم چه باید بکنیم؟دو راهی  که دشمن به ما نشان می دهد ،می گوید یا بیایید و تسلیم آمریکا بشوید و هر چه او می گوید گوش کنید ،یافشار و تحریم ادامه پیدا می کند ؛این یک دو راهی است که گفتیم غلط و دوغ است اما یک دو راهی دیگری وجود دارد : یا بایستی مشکلات تحریم را تحمل کنیم یاایستادگی کنیم به وسیله  ی اقتصاد مقاومتی . خیلی خوب .آمادگی شما خوب است ،منتها برای قتصاد مقاومتی ،صرف آمادگی کافی نیست ؛ما گفتیم"اقدام و عمل” البته دولت محترم در زمینه ی اقتصاد مقاومتی کارهایی کرده اند :ما گفتیم یک ستاد فرماندهی تشکیل بدهید برای اقتصاد مقاومتی ،و تشکیل دادند .منتها اینها کفایت نمی کند و کار با اینها تمام نمی شود ؛ کارهای اساسی باید انجام بگیرد.

منبع:ویژه نامه تبلیغ /اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل

سه وظیفه عمده روحانیت بیانات رهبر انقلاب اسلامی

حضرت آیت الله امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مدیران ،مدرسان و طلاب حو زه های علمیه ” هدایت فکری و دینی “"هدایت سیاسی و بصیرت  افزایی “و “راهنمایی و حضور در عرصه خدمات اجتماعی ” را سه وظیفه عمده روحانیت برشمرده اند . 

لکنت زبان

لکنت زبان نوعی آشفتگی و اختلال در گفتار است که فرد نمی تواند کلمات  را به صورت روان ادا کند  این مشکل بیشتر در کودکان و نوجوانان مشاهده می شود. 

علائم 

تکرار در گفتار ،توقف  یا مکث در گفتار ،کشیده گویی یا طولانی ادا کردن صدا ها ،تغییر صدا از نظر بلندی ،شدت ،زیر و بمی و کیفیت،سرعت گفتار فرد لکنی اغلب آهسته است و ریتم منظمی ندارد ،این افراد کلمات یا عباراتی را به میان صحبت خود می آورند تا فاصله بین کلمات و جملاتشان را پر کنند و احتمالا لکنت خود را پنهان سازد. 

علل

در واقع ،لکنت نتیجه عواملی مانند علل فیزیولوژیک(اختلال در نیمکره ی مغز )،علل ارثی ،عاطفی (هیجانات شدید)و خانوادگی (انتظاراتنامعقول ،حساسیت های بیش از حد والدین)و استرس های محیطی است و نمی توان تنها یک علت برای آن ذکر کرد. 

درمان با عرقیات 

یکی از عرقیات زیر به اندازه یک استکان قبل و بعد از هر وعدهی غذایی مصرف کنید.

عرق آویشن ،عرق سنبل الطیب ،عرق دارچین ،عرق هل ،عرق میخک،عرق زبان گنجشک. 

ولی فقیه در زمان غیبت حضرت ولی عصر

- در زمان غيبت حضرت ولى عصر «عجل الله تعالى فرجه» در جمهورى اسلامى ايران، ولايت امر و امامت امت بر عهده فقيه عادل و با تقوى، آگاه به زمان، شجاع، مدير و مدبّر است كه طبق اصل يكصد و هفتم عهده ‏دار آن مى‌گردد.


اصل 107 - پس از مرجع عاليقدر تقليد و رهبر كبير انقلاب جهانى اسلام و بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران حضرت آيت‏الله العظمى امام خمينى «قدّس سرّه الشريف» كه از طرف اكثريت قاطع مردم به مرجعيت و رهبرى شناخته و پذيرفته شدند، تعيين رهبر به عهده خبرگان منتخب مردم است. خبرگان رهبرى درباره همه فقهاى واجد شرايط مذكور در اصول پنجم و يكصد و نهم بررسى و مشورت مى‌كنند هر گاه يكى از آنان را اعلم به احكام و موضوعات فقهى يا مسائل سياسى و اجتماعى يا داراى مقبوليت عامه يا واجد برجستگى خاص در يكى از صفات مذكور در اصل يكصد و نهم تشخيص دهند او را به رهبرى انتخاب مى‌كنند و در غير اين صورت يكى از آنان را به عنوان رهبر انتخاب و معرفى مى‌نمايند.


امام رضا علیه السلام :
كَمالُ الدّينِ وَلايَتُنا وَ البَراءَةُ مِن عَدُوِّنا؛

كمال دين در ولايت ما و بيزارى جستن از دشمن ماست.
مستطرفات السرائر: ج3، ص149

سلام بر تفکری که حتی با تحریم آب، تن به سازش با دشمن ندارد

الهی چنان هدایتمان کن تا نه مثل مختار بعد واقعه ،نه مثل حر در میان واقعه ، که مثل عباس در تمام واقعه  در رکاب ولایت باشیم

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار شرکت‌کنندگان در «کنگره‌ى جهانى‌ جریانهاى افراطى و تکفیرى از دیدگاه علماى اسلام»

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
الحمد لله ربّ العالمین و صلّى الله على سیّدنا و نبیّنا المصطفى الامین محمّد و آله الطّیّبین الطّاهرین المعصومین و على صحبه المنتجبین و التّابعین لهم باحسان الى یوم الدّین.

جریان تکفیر  یک جریان مضر و خطرناک در دنیاى اسلام است. این جریان تکفیر اگرچه تازه نیست و سابقه‌ى تاریخى دارد، لکن چند سالى است که با نقشه‌هاى استکبار و با پول برخى از دولتهاى منطقه و با طرّاحى و نقشه‌کشىِ سرویس‌هاى جاسوسى کشورهاى استعمارى - مثل آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستى - تجدید حیات کرده است و قوّت گرفته است. این جلسه، این اجلاس و این حرکت شما براى مقابله‌ى همه‌جانبه‌ى با این جریان است؛ نه براى آن چیزى که امروز به‌عنوان داعش شناخته میشود. جریانى که امروز به نام داعش شناخته میشود یکى از فروع شجره‌ى خبیثه‌ى تکفیر است، همه‌ى آن نیست. این فسادى که این مجموعه به راه انداختند، این اهلاک حرث و نسل، این ریختن خون بى‌گناهان، این بخشى از جرائم جریان تکفیر در دنیاى اسلام است؛ با این چشم باید نگاه کرد به این مسئله.
من قلباً متأسّفم ما [یعنى‌] دنیاى اسلام - که باید همه‌ى نیروى خودمان را صرف کنیم براى مقابله‌ى با توطئه‌ى رژیم صهیونیستى و این حرکتى که علیه قدس شریف و مسجدالاقصى انجام دادند که همه‌ى دنیاى اسلام را بایستى به حرکت در بیاورد - امروز ناچاریم به گرفتارى‌هایى که استکبار در درون دنیاى اسلام به‌وجود آورده مشغول بشویم؛ چاره‌اى نیست. در واقع پرداختن به مسئله‌ى تکفیر، چیزى است که بر علماى دنیاى اسلام و زبدگان و فرزانگان دنیاى اسلام تحمیل شده است؛ این را دشمن به‌صورت مشکل دست‌ساز وارد دنیاى اسلام کرده است و ناچاریم به آن بپردازیم، لکن مسئله‌ى اصلى، مسئله‌ى رژیم صهیونیستى است؛ مسئله‌ى اصلى، مسئله‌ى قدس است؛ مسئله‌ى اصلى، مسئله‌ى قبله‌ى اوّل مسلمین، مسجدالاقصى است؛ اینها مسائل اصلى است.
یک نکته‌ى غیرقابل‌انکارى وجود دارد، و آن این است که جریان تکفیر و حکومتهایى که پشتیبان و حامى آن هستند، کاملاً در جهت نیّات استکبار و صهیونیسم دارند حرکت میکنند؛ کار آنها در جهت هدفهاى آمریکا و دولتهاى استعمارى اروپا و رژیم اشغالگر صهیونیستى است؛ شواهدى این معنا را قطعى میکند. جریان تکفیر ظاهر اسلامى دارد امّا عملاً در خدمت جریانهاى استعمارى و استکبارى و سیاسى بزرگى است که علیه دنیاى اسلام دارند کار میکنند؛ شواهد روشنى وجود دارد، از این شواهد نمیشود گذشت. من چند تا از این شواهد را ذکر میکنم.
یکى این است که جریان تکفیر توانست حرکت بیدارى اسلامى را منحرف کند. حرکت بیدارى اسلامى یک حرکت ضدّآمریکا، ضدّاستبداد، ضدّدست‌نشاندگان آمریکا در منطقه بود؛ حرکتى بود از سوى عموم مردم در کشورهاى مختلف شمال آفریقا که علیه استکبار بود، علیه آمریکا بود. جریان تکفیر، این حرکت عظیم ضدّاستکبارى و ضدّآمریکایى و ضدّاستبدادى را تغییر جهت داد به جنگ بین مسلمانان و به برادرکشى. خطّ مقدّم مبارزات در این منطقه مرزهاى فلسطین اشغالى بود. جریان تکفیر آمد این خطّ مقدّم را تبدیل کرد به خیابانهاى بغداد و مسجد جامع سوریّه و دمشق و خیابانهاى پاکستان و شهرهاى مختلف سوریّه، و اینها شد خطّ مقدّم مبارزه!
شما نگاه کنید به وضعیّت امروز لیبى، به وضعیّت سوریّه، به وضعیّت عراق، به وضعیّت پاکستان، ببینید نیروها و شمشیرها در دست مسلمانان علیه چه کسانى دارد به کار میرود؟ اینها باید علیه رژیم صهیونیستى به کار میرفت. جریان تکفیر جهت این مبارزه را تغییر داد و آورد داخل خانه، داخل شهرهاى ما، داخل ممالک اسلامى. در داخل مسجد جامع دمشق انفجار به‌وجود مى‌آورند، در اجتماعات مردم عادّى در بغداد انسانها را منفجر میکنند، در پاکستان صدها نفر صدها نفر را به رگبار میبندند، در لیبى این وضعیّتى را که ملاحظه میکنید و مشاهده میکنید به‌وجود مى‌آورند؛ همه‌ى اینها یکى از جنایات فراموش‌نشدنى تاریخىِ جریان تکفیر است که این وضع را به‌وجود آورده است. تبدیل این حرکت، کارى است در خدمت آمریکا، در خدمت انگلیس، کارى است در خدمت سرویس‌هاى جاسوسى آمریکا و انگلیس و موساد و مانند اینها.
یک شاهد دیگر این است که آن کسانى که پشتیبان جریان تکفیرند، با رژیم صهیونیستى میسازند تا با مسلمانها بجنگند. به رژیم صهیونیستى اخم هم نمیکنند امّا نسبت به کشورهاى اسلامى و ملّتهاى اسلامى به بهانه‌هاى مختلف، انواع و اقسام ضربه‌ها را میزنند و توطئه میکنند.
این را هم به شما برادران عزیز عرض بکنم: هیمنه‌ى آمریکا شما را نترسانَد؛ دشمن ضعیف شده است. دشمن اسلام که استکبار است، امروز از همه‌ى دورانهاى گذشته‌ى این ۱۰۰ سال و ۱۵۰ سال ضعیف‌تر است. دولتهاى استعمارى اروپا را مى‌بینید: گرفتار مشکلات اقتصادى، گرفتار مشکلات سیاسى، گرفتار مشکلات امنیّتى. انواع و اقسام مشکلات را امروز دولتهاى استعمارى اروپا دارند. آمریکا بدتر از اینها؛ دچار مشکلات اخلاقى، دچار مشکلات سیاسى، دچار مشکلات شدید مالى و پولى، دچار ضعف حیثیّتِ ابرقدرتى در همه‌ى دنیا؛ نه فقط در دنیاى اسلام، [بلکه‌] در همه‌ى دنیا. رژیم صهیونیستى نسبت به گذشته بشدّت ضعیف شده است. این همان رژیمى است که شعار «از نیل تا فرات» میداد! داد میکشیدند و با صراحت میگفتند از نیل تا فرات مال ما است! پنجاه روز در غزّه نتوانستند تونل‌هاى فلسطینى‌ها را فتح کنند. این همان رژیم است. پنجاه روز همه‌ى نیرویشان را به‌کار گرفتند که بتوانند تونل‌هاى زیرزمینىِ حماس و جهاد و فلسطینى‌ها را تخریب کنند، نابود کنند، تصرّف کنند؛ نتوانستند؛ این همان رژیمى است که میگفت از نیل تا فرات مال ما است؛ ببینید چقدر فرق کرده است؛ چقدر ضعیف شده است.
مشکلات دشمنان اسلام زیاد است. دشمنان اسلام در عراق ناکام شدند؛ در سوریّه ناکام شدند؛ در لبنان ناکام شدند؛ در مناطق گوناگون ناکام ماندند و هدفهایشان تحقّق پیدا نکرد. در مقابله‌ى با جمهورى اسلامى، شما مى‌بینید آمریکا و کشورهاى استعمارگر اروپایى دُور هم جمع شدند و از همه‌ى نیرویشان استفاده کردند که در قضیّه‌ى هسته‌اى، جمهورى اسلامى را به زانو دربیاورند؛ نتوانستند به زانو دربیاورند و نخواهند توانست. این ضعف طرف مقابل است. و شما ان‌شاءالله روزبه‌روز قوى‌تر خواهید شد. آینده متعلّق به شما است؛

تجاوز و سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در حریم هوایی ایران؛ نکته‌ها و چشم‌اندازها


تجاوز رژیم صهیونیستی به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران با هدف جاسوسی از تاسیسات هسته‌ای نطنز، قطعا پیامدها و چشم‌اندازهایی را از پی خود خواهد داشت که مداقه در خصوص آنها ضروری به‌ نظر می‌رسد.
خبرگزاری فارس: تجاوز و سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در حریم هوایی ایران؛ نکته‌ها و چشم‌اندازها

ادامه »

حمل این وسایل برای حجاج ممنوع است


رئیس پلیس فرودگاه‌ها گفت: حمل هر گونه زعفران، سنگ‌های قیمتی، قرص‌های کدئین دار، ترامادول و متادون در ایام

حج تمتع به عربستان ممنوع است.
حسن مهری در این زمینه اظهار داشت: مهم‌ترین عملیات پلیس فرودگاه‌ها در زمان حج عمره بود که از ۲۶ آذر سال گذشته در ۲۰ ایستگاه پروازی آغاز و ۷۹۹ هزار زائر عمره که به عربستان اعزام شدند، از سوی پلیس کنترل شدند.
وی ادامه داد: خوشبختانه در عملیات عمره امسال نیز در عربستان هیچ زائری به جرم حمل مواد مخدر دستگیر نشد و یک زائر نتوانست مواد مخدر به عربستان حمل کند. افرادی که یک گرم مواد مخدر نیز به همراه داشتند در داخل کشور دستگیر و از ادامه سفرشان جلوگیری شد.

ادامه »

حکم مسئولیت

حکم مسئولیت آیت الله آملی لاریجانی توسط رهبر معظم انقلاب

تمدید شد

رهبر معظم انقلاب: ایجاد ساز و کار مناسب برای دسترسی آسان به عدالت، مبارزه اساسی با فساد و ایجاد امنیت اجتماعی خواهد توانست

تحقق قضای اسلامی و جلب رضایت پروردگار را به عمل نزدیک کند.

به گزارش بسیج پرس؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای اصل صد و پنجاه و هفت قانون اساسی، با صدور حکمی آیت الله حاج شیخ صادق آملی لاریجانی را برای یک دوره ی دیگر، به ریاست قوه قضائیه منصوب کردند.

ادامه »

p align="center"> اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً