موضوعات: "گالری" یا "شهدا"

شهید محسن حججی

همیشه یک تسبیح گلی دستش بود.
بهش می گفتم آقا محسن هی با این تسبیح چی میگی لب می جنبنی؟
به خودم می گفتم اگه به من بود این سی و سه تا دانه را ظرف دو دقیقه قرش می دادم و می رفت
صدتایی نیست که این همه مشغولش شده است
دارم برای زمین ذکر می گم تا دید نزدیک است چشمانم از حدقه بزند بیرون.
گفت : روی این زمین می خوابیم راه می رویم نباید مدیونش بشیم.

کلام شهید

شهید حمید سیاهکالی مرادی
شرمنده ام از این که یک جان بیشتر ندارم
تا در راه ولی عصر عج و نایب برحقش امام خامنه ای فدا کنم….

وصیت نامه شهدا

وصیت نامه شهید محمود دایه علی
بسم الله الرحمن الرحیم و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیا عند ربهم یرزقون گمان مبرید کسانیکه در راه خدا کشته می شوند، مرده اند بلکه زنده اند و نزد خدا روزی می خورند. من محمود دایه علی وصیت نامه ی خود را به نام خدا و در راه تداوم انقلاب اسلامی به رهبری زعیم عالیقدر امام امت خمینی روح خدا شروع می کنم، ای مردم مسلمان و مستضعف ایران این انقلاب را به رهبری امام امت ادامه دهید ما ملت ایران خیلی خون داده ایم که این انقلاب به پیروزی برسد نکند که از رهنمودهای امام سرپیچی کنید و امام را تنها بگذارید او نایب امام زمان (عج) است.
نگذارید خون این شهیدان پایمال شود ما هرچه خون بدهیم انقلابمان پایدارتر می شود، این آمریکائی خائن با کمک منافقین دارند شاخ و برگ این نهال انقلاب را می ریزند ما باید نگذاریم که این ابرقدرتها، واسطه های داخلی آنها به این انقلاب ضرور زیان برسانند. اگرچه همه را بکشند ما باید تا آخرین قطره ی خونمان را به پای این نهال انقلاب بریزیم و آن را آبیاری کرده و رشدش بدهیم. در زمان امام حسین (ع) امام را تنها گذاشتند حالا که امام خمینی راه او را می رود ما نباید اورا تنها بگذاریم. از خانواده ام می خواهم که خط امام را ادامه دهند و از مادرم می خواهم برادرهایم را در بسیج شرکت دهد تا اگر روزی به شهادت رسیدم بتوانند ادامه دهنده ی راه من باشند. از برادرهایم می خواهم که بعد از من اسلحه را به دوش بگیرند و خون خودشان را به پای درخت اسلام بریزند تا درخت اسلام بارورتر گردد. هرکس امام را قبول نداشته باشد و سر قبر من بیاید به خون تمام شهیدان خیانت کرده است. پدر و مادرم! ما امروز در زمان امتحان هستیم چون در جبهه وجود دارد حسینی و یزیدی و من راه حسین را انتخاب کرده ام شما هم از فرصت استفاده کنید و به جبهه حسین بپیوندید. در هر کربلائی امام حسینی وجود دارد و حسین امروز با خمینی است. در وجود امام عزیز دقت کنید و با شناخت کامل راه او را ادامه دهید؛ مادرم می دانم که در انتظار آمدن من هستید و هم اکنون دعا می کنی اما حرف من به برادرانم این است که یکی یکی به جبهه های حق علیه باطل فرستاده شوند؛ من برای آنها طلب پیروزی بعد از شهادت می کنم. دوستانم در پیروزی ما در این جنگ هیچ شکی نداشته باشید این سخنان را به عنوان یک شهید می گویم که اگر وحدت خودمان را از دست بدهیم و امام را تنها بگذاریم به خون تمام شهیدان خیانت کرده ایم و خدا شما را نمی بخشد. فقط در خط امام حرکت کنید و بدانید بهترین تسلیت برای من انتقام گرفتن خون تمام شهیدان است….

یه نماز خوب

کلامی از شهید...

به یاد شهید مدافع حرم

وصیت نامه شهید حسین برهانی

- ای ملت بدانید امروز مسئولیتتان بزرگ و بارتان سنگین است و باید رسالتتان را که پاسداری از خون شهیدان است انجام دهید و تنها با اطاعت ازروحانیت متعهد و مسئول که در راس آن ولایت فقیه می باشد و امروز سمبل آن امام بزرگوار امت قادرید این راه را ادامه دهید.

- خواهرانم! در تربیت فرزندانتان بکوشید و حجاب را رعایت کنید، زهراگونه زندگی کنید…..

- سفارشم این است، مردم! به یاد خدا و روز جزا باشید پیرو ائمه اطهار باشید، که. ….

- مردم! امام زمان (عج) را فراموش نکنید. مردم! دنباله رو روحانیت باشید که چراغ راه هدایتند…..

از امام اطاعت کنید که عصاره اسلام است، او را تنها نگذارید که نماینده حجه بن الحسن (ع) است. 10/5/1362

دلهای آسمانی

حالا که دستهایم بسته است می‌نویسم نه با قلم که با نگاه و نه با جوهر که با خون، رو به دوربین ایستاده‌ام و ایستاده‌ام رو به همه شما، رو به رفقا، رو به خانواده‌ام، رو به رهبر عزیزم و رو به حرم. حرامزاده‌ای خنجر به دست است و دوست دارد که من بترسم و حالا که اینجا در این خیمه‌گاهم هیچ ترسی در من نیست. تصویرم را ببرید پیشکش رهبر عزیز و امامم سید علی خامنه‌ای و فرمانده‌ام حاج قاسم و به رهبرم بگویید که «اگر در بین مردمان زمان خودت و کلامت غریبید ما اینجا برای اجرای فرمان شما آمده‌ایم و آماده تا سرمان برود و سر شما سلامت باشد».

ادامه »

در محضربزرگان

فرازی از وصیت سردار شهید احمد کاظمی

الله اکبر
اشهد ان لا اله الا الله اشهد ان محمد رسول الله اشهید ان علیاً ولی الله

خداوندا فقط می‌خواهم شهید شوم شهید در راه تو، خدایا مرا بپذیر و در جمع شهدا قرار بده. خداوندا روزی شهادت می‌خواهم که از همه چیز خبری هست الا شهادت، ولی خداوندا تو صاحب همه چیز و همه کس هستی و قادر توانایی، ای خداوند کریم و رحیم و بخشنده، تو کرمی کن، لطفی بفرما، مرا شهید راه خودت قرار ده. با تمام وجود درک کردم عشق واقعی تویی و عشق شهادت بهترین راه برای دست یافتن به این عشق.

ادامه »

فرازی از وصیت نامه شهید ابراهیم همت

وصیت شهید عادل عظیم

وصیت نامه شهید مدافع حرم

والله والله بنده هیچ نگرانی و سر سوزن دلواپسی به همسر و فرزندانم ندارم که بعد از من چه می کنند زیرا اگر آنان در خط حق و ولایت باشند پس یقینا اهل من هستند و خداوند وعده داده که خودش خون بهای شهیدان است و حال کدام یک از مدعیان جرات دارد قیمتی بر این خون بها بگذارد که قرار است به اهل من برسد.

شهدا همیشه زنده اند

 

سلام و درود بر شهیدان

دنبال چیزی می گشت . مادام سربند ها را زیر رو می کرد 

از او پرسیدم چیزی گم کره ای ؟بدنبال چه می باشید .

با چشمان پر اشک گفت سربند یا  زهرا 

در کلام مقام معظم رهبری

بصیرت افزایی

26 دی ماه

السلام علیک یا حضرت معصومه (سلام الله علیها)

Image result for ‫فضایل حضرت معصومه‬‎

پیام به بسیجی

پیاده روی اربعین حسینی

اربعین حسینی

ارزش 8سال دفاع مقدس

نتیجه تصویری برای سخن رهبر در مورد دفاع مقدس

دفاع مقدس

نتیجه تصویری برای دفاع مقدس

شهید مجید شیخ بابایی

تاریخ تولد: ۱۳۲۴

تاریخ شهادت: ۱۳۶۲

محل شهادت:

سرانجام در خاک فکه نقاب از چهره ی خاکیان برگرفته و

سر بر دامان مولایش حسین بن علی (ع) گذاشت و به ندای حق لبیک گفت

و به شهادت رسید.

فرازی از وصیت نامه شهید

((…عزیزانم یار و پشتیبان امام باشید و از اسلام و انقلاب دفاع کنید.

با کسانی که آگاهی ندارند با ملایمت رفتار کنید و آن ها را آگاه کنید

و با غرض ورزان قاطعانه برخورد کنید.

ما باید با قطره قطره ی خونمان و با قطعه قطعه ی پیکرمان، از اسلام

و میهن اسلامی دفاع کنیم و نگذاریم که صهیونیسم و امپریالیسم ، در

چهره ی صدام به مرزهای ما حمله ور شود و خیال دست یازی به این

آب و خاک را در سر بپروراند. انشاءالله))      

روحش شاد و یادش جاوید باد  

دلنوشته ای برای شهدا فاجعه منا شهیده مرجان نازقلچی

بایاد خداوند تعالی خداوندی که جان میدهد وجان میگیرد جانی که امانت پیش ماست وهمه به نوبت امانتی خودرامی دهند واین قانون الهی ایست وروال خاص خود رادارد که دراین مدت امانت جان دفتر اعمالمان خوب است یاخیر ؟گفته میشود طبق اموزه های دینی مادر روزرستاخیز هر کس جوابگوی اعمال خویش است چرا که خداوندبه انسان عقل داده وبااستفاده  از دستورات قران کریم زندگی خودراخوب بسازندوهم در این دنیاواخرت سربلند وروسفید باشند و انسانها ی خوب را برمی گزیند وبه انها درجه شهادت میدهد وخوشا به سعادت شهدا که در جهان ابدی در بهشت جای دارند وحتی می توانند شفاعت مارا بکنند سال گذشته عید قربان سال 95درخانه خدا درسرزمین منا فاجعه دردناك جان حجاج زیادی راگرفت حادثه ای که نباید رخ میداد اتفاق افتاد وتاثر ماندگار برای همه مسلمانان جهان گذاشت و49زائرگلستانی هم جزء انها بودند وهمه راعزادار گردند. خانواده هایی که منتظر امدن حجایی خود بودند درنگرانی به سر می بردند وموقع رفتندحجاج از انها التماس دعا داشتیم ولی برعکس حال ما به انها دعا میکردیم همه مردم سردرگم بودند وخانواده خانم فرماندار هم جزء انها بود دردناک ترین لحظه هارا تجربه کردیم وبا خبرهای مختلف دل مارا می لرزاند اوایل گفتند ازناحیه پامصدوم شده ودربیمارستان مکه روبه بهبودی است ولز بعداً اعلام کردند جزء کشته شدگان می باشد.  دراین مدت خانواده هامون فامیل ومردم همگی دعا میکردیم که خانم فرماندار به سلامتی برگردد.

ادامه »

فرازی از وصیت نامه شهید محمد حسن قندی

ای امت حزب الله !متوجه باشید ونگذارید ایران را،این بی سروپاها که بعضی از آن ها وابسته به شرق و غرب اند و بعضی بر اثر نادانی شان به خیابان می آیند ،وضع را غیر اسلامی و مثل اندلس اسپانیا فاسد کنند .ای مسئولان قضایی!جلوی این فساد را بگیرید اگر جلوی افراد مغرض را نگیرید خون شهیدان از شما جواب می خواهد.

پا به پای رهبر باشیم

فرازی از وصیت نامه شهید علیرضا پرچمی

اینک که در جبهه قدم گذاشتم وپوتین ولباس مقدس بسیجی پوشیدم نه به خاطر کینه و خصومت بلکه به خاطر دفاع از اسلام و حفظ ناموس مسلمین وبرای رضای خدا وشاد کردن تمام مستضعفان جهان است ازهمه شما می خواهم که رهبر راتنها نگذاریید سعی کنید اخلاق اسلامی راهمیشه فراگیرید.

جانم فدای رهبر

وصيت نامه شهيد سيد جمال دربان فلك

 وصيت نامه شهيد سيد جمال دربان فلك 

اي امت حزب اللهي! اسلام مكتب انسان سازي است و انقلاب اسلامي با رهنمودها و رهبري صحيح امام امت (خميني بت شكن) مي رود تا جهاني شود و تمامي ابرقدرت ها را نابود كند و انقلاب را به صاحب اصلي اش امام زمان (عج) تحويل دهد پس بر همه شما وظيفه شرعي است كه در هركجا كه باشيد از اسلام و جمهوري اسلامي دفاع كنيد….. از ولايت فقيه و روحانيت مبارز اطاعت و پشتيباني كنيد كه هردو ضامن پيروزي و پشتوانه اسلام هستند“.

کلامی از شهید داود نور باشی

زمان ،زمان امتحان است . و اسلام دراین زمان در دست ماست .چگونه اسلام رایاری کنیم ؟ 

باید مانند امام حسین (علیه السلام) از اسلام دفاع کنیم تا توانیم در این امتحان قبول شویم

  و مانند اهل کوفهنباشیم که حسین زمان تنها بماند. 

هر طلبه ،با یک نهال ،یک رویش

جانم فدای رهبر

 

ماهمان نسل جوانیم که ثابت کردیم ،در ره عشق جگر دار تر از صد مردیم

هر زمان بوی خمینی بزند بر سر ما، دور سید علی خامنه ای می گردیم

 



حدیثی پیرامون حضرت معصومه(س)


قال الصادق عليه السلام:
ان للّه حرماً و هو مكه ألا انَّ لرسول اللّه حرماً و هو المدينة ألا وان لاميرالمؤمنين عليه السلام حرماً و هو الكوفه الا و انَّ قم الكوفة الضغيرة ألا ان للجنة ثمانيه ابواب ثلاثه منها الى قم تقبض فيها اموأة من ولدى اسمها فاطمه بنت موسى عليهاالسلام و تدخل بشفاعتها شيعتى الجنة با جمعهم

خداوند حرمى دارد كه مكه است پيامبر حرمى دارد و آن مدينه است و حضرت على (ع) حرمى دارد و آن كوفه است و قم كوفه كوچك است كه از 8 درب بهشت سه درب آن به قم باز مى شود - زنى از فرزندان من در قم از دنيا مى رود كه اسمش فاطمه دختر موسى (ع) است و به شفاعت او همه شيعيان من وارد بهشت مى شوند.

باز این چه شورش است که در خلق عالم است

نماز

 

موضِعِ الصَّلاة مِنَ الدِّین کَموضِعِ الرَّأسِ مِنَ الجَسَد
جایگاه نماز در دین ، مانند جایگاه سر در بدن است.
کنز العمال، ج ۷، حدیث ۱۸۹۷۲


جانم فدای رهبرم

 

 

روز مبعث حضرت رسول اکرم(ص)

 

 

شهیدمحمد حسن ترابیان

سال 64 بود که محمد حسناز جبهه مرخصی اومد قم.بهم گفت: بابا! خیلی وقته حرم امام رضا(علیه السلام) نرفتمدلم خیلی برای آقا تنگ شده.گفتم: حالا که اومدی مرخصی برو، گفت:نه، حضرت امام که نایب امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) استگفته جوان ها جبهه ها را پر کنند.زیارت امام رضا(علیه السلام) برام مستحبهاما اطاعت امر نایب امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) لازم و واجبه.من باید برگردم جبهه؛ نمی توانم؛ ولو یک نفر، ولو یک روز و دو روز!امر امام زمین می مونه. گفتم: خوب برو جبهه؛ و او رفت.عملیات والفجر هشت با رمز یافاطمة الزهرا (سلام الله علیها) شروع شدو محمد حسن توی عملیات به شهادت رسید.به ما خبر دادندکه پیکر پسرتون اومده معراج شهدای اهوازولی قابل شناسایی نیست. خودتون بیایید و شناسایی کنید.رفتیم معراج شهدا و دو روز تمام گشتیم اما پیکر پیدا نشد.نشستم و شروع به گریه کردن کردم که یکی زد روی شونه ام و گفت: حاج آقای ترابیان عذرخواهی می کنم،ببخشید؛ پیکر محمد حسن اشتباهی رفته مشهد امام رضا(علیه السلام)دور ضریح آقا طواف کرده و داره برمی گرده.گفتم: اشتباهی نرفته او عاشق امام رضا(علیه السلام) بود.

فرازی از خاطرات و وصیت نامه شهید ردانی پور

فرازی از  خاطرات  شهید ردانی پور

یک دختر جوان ایستاده بود جلوی مغازه ، رویش را سفت گرفته بود. این پا و آن پا می کرد. انگار منتظر کسی بود. راننده تا دید، پرید پشت ماشینش . چند بار بوق زد، چراغ زد،ماشین را جلو وعقب کرد. انگار نه انگار ، نگاهش هم نمی کرد. سرش را این ور و آن ور می کرد، ناز می کرد. از ماشین پیاده شد ، آمد جلو. گفت « بفرما بالا!» یک هو دید یک چادر مشکی و یک جفت کفش پاشنه بلند ماند روی زمین و یک پسر بچه نه ده ساله از زیرش در رفت. مصطفی بود! بعد هم علی پشت سرش، از ته کوچه سرکی کشید، چادر و کفش را برداشتو در رو..

فرازی از وصیت نامه شهید ردانی پور
خواهرانم
در تربيت فرزندانتان بکوشيد و حجاب را رعايت کنيد. زهرا گونه زندگي نماييد و شوهرانتان را به راهخدا واداريد.

مادر خدا پدرم را رحمت و شما را عاقبت به خير کند. انشا الله اگر کربلا مشرف شدي مرا فراموش نکن. و از حضرت امام حسين(ع) تقاضا کن که قربانيت را بپذيرد.



صفحات: 1· 2

وصیت شهید ردانی پور

خواهرانم،
در تربیت فرزندانتان بکوشید و حجاب را رعایت کنید. زهرا گونه زندگی نمایید و شوهرانتان را به راه خدا وادارید.
مادر خدا پدرم را رحمت و شما را عاقبت به خیر کند. انشا الله اگر کربلا مشرف شدی مرا فارموش نکن. و از حضرت امام حسین(ع) تقاضا کن که قربانیت را بپذیرد.
هر وقت خبر کشته شدن من به شما رسید بگو “انا لله و انا الیه راجعون” و این را یک امتحان قلمداد کن.
پروردگارا هرچند به نفس مطمئنه نرسیدیم و در جهاد اکبر پیروز نگشتیم.اما به جهاد اصغر پرداختیم پس” ربّنا فاغفر لنا ذنوبنا وکفّر عنّا سیّئاتنا و توفّنا مع الأبرار، ربّنا و ءاتنا ما وعدتّنا علی رسلک و لا تخزنایوم القیمة إنّک لا تخلف المیعاد”
برایم هفت نگیرید خرج نکنید، فاتحه ای ساده و پول آن را به انجمن ایتام اهدا نمایید. در صورت امکان در قبرستان شهدا دفنم کنید کنار پاسداران تا شاید خداوند به واسطه ی آنان مرا ببخشد. و در هنگام دفنم زیارت عاشورا و روضه حضرت زهرا بخوانید.      
۱۳۵۹/۶/۲۸

سینما شلوغ بود.فیلم شروع شد.صحنه اول فیلم سقف اتاق را نشان می داد.

دقیقه دوم هم همین،دقیقه سوم،چهارم،…تماشاگران شاکی شدند و عده ای سینما را ترک کردند.

فیلم در هشت دقیقه اول همینطور سقف اتاق را نشان می داد…بعد دوربین پایین آمد و جانبازی را نشان داد که روی تخت خوابیده.


سپس گوینده ای گفت: این فقط هشت دقیقه از زندگی یک جانباز قطع نخاعی بود که شما تحملش را نداشتید

یک لحظه تفکر

 

 

 

 

 

 

به نام خدا ، من می خواهم در آینده شهید بشوم برای این که…

معلم که خنده اش گرفته بود ،پرید وسط حرف علی و گفت:


ببین علی جان! موضوع انشاء این بود که «در آینده می خواهید

چه کاره بشین.»

باید در مورد یه شغل یا یه کار توضیح می دادی. مثلاً ، پدر


خودت چه کاره است؟


آقا اجازه .

شهيد :!::!

سالروز شهادت دکتر چمران

پ

پيام حضرت امام ‏خميني

بمناسبت شهادت دكتر مصطفي چمران

بِسْمِ ‏الله الرََّّحْمنِ الرََّّحيمِ

انالله وانّااليه راجعون

 

شهادت انسان‏ساز سردار پرافتخار اسلام، و مجاهد بيدار و متعهد راه تعالي و پيوستن به «ملاء اعلي»، دكتر مصطفي چمران را به پيشگاه ولي‏عصر ارواحنا فداه تسليت و تبريك عرض مي‏كنم. تسليت از آنرو، كه ملت شهيدپرور ما سربازي را از دست داد، كه در جبهه‏هاي نبرد با باطل، چه در لبنان و چه در ايران، حماسه مي‏آفريد و سرلوحه مرام او اسلام عزيز و پبروزي حق بر باطل بود. او جنگجويي پرهيزگار و معلمي متعهد بود، كه كشور اسلامي ما به او و امثال او احتياج مبرم داشت و تبريك از آنرو كه اسلام بزرگ چنين فرزنداني تقديم ملت‏ها و توده ‏هاي مستضعف مي‏كند و سرداراني همچون او در دامن تربيت خود پرورش مي‏دهد. مگر چنين نيست كه زندگي عقيده و جهاد در راه آن است؟

چمران عزيز با عقيده پاك خالص غيروابسته به دستجات و گروه‏هاي سياسي، و عقيده به هدف بزرگ الهي، جهاد را در راه آن از آغاز زندگي شروع و به آن ختم كرد. او در حيات، با نور معرفت و پيوستگي به خدا قدم نهاد و در راه آن به جهاد برخاست و جان خود را نثار كرد. او با سرافرازي زيست، و با سرافرازي شهيد شد و به حق رسيد.

هنر آن است كه بي‏ هياهوهاي سياسي، و «خودنمايي»هاي شيطاني، براي خدا به جهاد برخيزد و خود را فداي هدف كند نه هوي، و اين هنر مردان خداست. او در پيشگاه خداي بزرگ با آبرو رفت. روانش شاد و يادش بخير.

و اما ما مي‏توانيم چنين هنري داشته باشيم، با خداست كه دستمان را بگيرد و از ظلمات جهالت و نفسانيت برهاند.

من اين ضايعه را به ملت شريف ايران و لبنان، بلكه به ملت‏هاي مسلمان و قواي مسلح و رزمندگان در راه حق، و به خاندان و برادر محترم اين مجاهد عزيز، تسليت عرض مي‏كنم. و از خداوند تعالي رحمت براي او، و صبر و اجر براي بازماندگان محترمش خواهانم.

اول تيرماه شصت

روح ‏الله ‏الموسوي‏ الخميني

سایبر

صبوری

p align="center"> اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً