ذی طلبگی

ذی “در عربی به معنای لباس است اين لباس كه لباس عالمان دين است براى ابلاغ پيام دين، دفاع از وحى و ايفاى وظيفة سترگ تعليم و تربيت زمينة ارتباطى هموارى پديد مى‏آورد كه در آن انتقال پيام، به سهولت امكان‏پذير است. اين لباس، معرفى خاموش روحانى است كه در انجام وظايف خود بايد توان خود را عرضه و حضور خود را ابراز نمايد. پزشك، پليس و رانندة تاكسى هر كدام با استفاده از نماد ويژه‏اى هويت صنفى و نوع خدمات اجتماعى خود را اعلام مى‏كنند. روحانيت نيز با اين لباس هويّت و حضور خود را ابراز مى‏دارد و آمادگى خويش را براى خدمات صنفى خاصّى اعلام مى‏كند. پيامبران خدا نيز در آغاز رسالت خويش ناگزير از معرفى جايگاه و اعلام هويت خود بوده‏اند.
لباس روحانيت لباس مبارزه است. لباس ابراز هويّت صنفى و اعلام آمادگى براى انجام بخشى از خدمات اجتماعى است. لباس حمايت از ارزش‏هاى دينى، دفاع از مكتب تشيع و پاسدارى از رسالت انبيا است.
مسئولیت خواهران طلبه :
اساسا زنان عنصر فرهنگی – تربیتی آفریده شده اند و این مزیت خواهران طلبه نسبت به برادران است.در خانواده حداقل دو عنصر وجود دارد :
1. عنصر اجتماعی – اقتصادی به نام مرد
2. عنصر فرهنگی – تربیتی به نام زن

پیامبر مهربان اسلام محمد مصطفی( ص) به حضرت علی علیه السالم فرمودند کارهای بیرون خانه با شما و کارهای درون خانه با دخترم.و حضرت زهرا (س)از این تقسیم کار بسیار بسیار خوشحال شدند.ساختار وجودی کارکرد و احکام زن و مرد با هم متفاوت است اما ارزش انسانی زن و مرد مساوی است. زن اصالتا عنصر فرهنگی – تربیتی آفریده شده است و خداوند این ابزار خیلی قدرتمند را به مرد نداده است. همچنین به زن ، عواطف سرشار عنایت فرموده که می تواند ارتباطی قوی برقرار کند ، چرا که تمام کارهای خداوند بزرگ ، حکیمانه است.

  • نظر از: معاونت فرهنگی تربیتی
    1393/07/28 @ 11:18:36 ق.ظ

    معاونت فرهنگی تربیتی [عضو]

    با سلام و عرض تبریک نزول سوره هل اتی

    مطلب مفیدی نوشته اید استفاده کردیم

    در جاهایی که تحیت بر اهل بیت علیهم السلام نوشته اید متن به هم ریخته است لطفا اصلاح فرمایید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.

p align="center"> اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً