آیا شما شیعه تنوری هستید؟


روزی « سهل بن حسن خراسانی » خدمت امام صادق (ع) رسید و عرض کرد : چه چیزی شما را باز می دارد از اینکه حق مسلم خود (حکومت و خلافت) را به دست آورید ، در حالی که صد هزار شیعه آمادة جنگیدن در اختیار شما هست ؟
حضرت برای امتحان او دستور فرمودند تا تنور را روشن کنند . وقتی آتش در تنور یرافروخته شد و شعله اش بالا گرفت ، به آن مرد خراسانی دستور دادند که وارد تنور شود .

او که پنداشته بود امام از سخنان او غضبناک شده و قصد مجازاتش را دارند ، عرض کرد آقا مرا ببخشید ، به آتش عزابم نکنید !

در همین اثناء هارون مکی وارد شد . در حالی که کفشهایش در دستش بود ، پس از عرض سلام به امام صادق (ع) و پاسخ ایشان ، حضـرت بـدون هیـچ مقـدمه و تــوضیـحـی بــه او فــرمـودنـد : کفشهایـت را بگـذار و داخـلتنور بنشین !

او هم بدون تأمل و پرسشی این کار را انجام داد . امام (ع) در این حال با آن مرد خراسانی به گفتگو پرداخت ، و دربارة خراسان مطالبی به او فرمود که گویی شاهد و ناظر بر آن بوده است .

سپس به سهل بن حسن فرمودند : برخیز و داخل تنور را بنگر ! او دید هارون مکی چهار زانو داخل تنور نشسته و با دیدن امام (ع) و سهل بن حسن به آنها سلام کرد .

آنجا بود که حضرت صادق (ع) از مرد خراسانی پرسیدند : در خراسان چه تعداد مثل هارون دارید ؟ او گفت : قسم به خدا یک نفر هم اینگونه نداریم آنگاه حضرت فرمودند : « اما انا لا نخرج فی زمان لا نجد فیه خمسه معاضدین لنا ، نحن اعلم بالوقت » ( آگاه باشید که ما در وقتی که «حتی » پنج نفر یار و کمک کار نداریم ، خروج نمی کنیم .ما نسبت به وقت (خروج)آگاه تر هستیم.

به نظر شما امروز مولای ما(عج) چند تا از این شیعیان تنوری دارن؟؟

منبع: بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج‏47، صفحه123.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.