موضوع: "آموزشی"

برگی از مناجات های حضرت سجاد علیه السلام

طاووس فقیه نقل کرده است: امام سجاد علیه السلام از سر شب تا سحرگاه به عبادت می پرداخت، آن گاه رو به آسمان می کرد و با صدای بلند گریه و مناجات می کرد. گاهی به خود می گفت: وای بر من! هر چه از عمرم می گذرد، گناهانم زیاد می شود و توبه نمی کنم. آیا وقت آن نرسیده است که از پروردگارم حیا کنم؟ و گاهی نیز به خدا عرض می کرد: «خدایا! آیا واقعا مرا به خاطر گناهانم می سوزانی؟ پس امید و محبتم به تو چه می شود؟ خدایا! چنان از فرمانت سرپیچی می کنیم که گویا نمی بینی! و چنان حلم می ورزی که گویا کسی تو را معصیت نکرده! خدایا! چنان به مردم نیکی می نمایی که گویا محتاج آنهایی، در حالی که تو سَرورِ بی نیازی».

طاووس گوید: امام سجاد علیه السلام ناگهان به حالت سجده روی زمین افتاد. دیدم سجده اش طول کشید. نزدیک شدم، سرش را به دامن گرفتم، دیدم از حال عادی خارج شده است. گریه کردم، اشکم روی صورت مبارکش ریخت. به هوش آمد و فرمود: کیست که مرا از توجه به معبودم بازداشت؟

هر که با تو آشنا شد از جهان بیگانه گردد ترک خان و مان بگوید دست از جان هم بشوید  
هر که او روی تو بیند بر تو کی غیری گزیند جز حدیث تو نگوید جز وصال تو نجوید  

زينب (سلام اللَّه عليها) نشان داد كه ميتوان حجب و عفاف زنانه را تبديل كرد به عزت مجاهدانه

زينب (سلام اللَّه عليها) نشان داد كه ميتوان حجب و عفاف زنانه را تبديل كرد به عزت مجاهدانه

 

رهبر معظم انقلاب: زينب كبرى‌ يك نمونه‌ى برجسته‌ى تاريخ است كه عظمت حضور يك زن را در يكى از مهمترين مسائل تاريخ نشان مي‌دهد. اينكه گفته ميشود در عاشورا، در حادثه‌ى كربلا، خون بر شمشير پيروز شد - كه واقعاً پيروز شد - عامل اين پيروزى، حضرت زينب بود؛ والّا خون در كربلا تمام شد. حادثه‌ى نظامى با شكست ظاهرى نيروهاى حق در عرصه‌ى عاشورا به پايان رسيد؛ اما آن چيزى كه موجب شد اين شكست نظامىِ ظاهرى، تبديل به يك پيروزى قطعىِ دائمى شود، عبارت بود از منش زينب كبرى‌؛ نقشى كه حضرت زينب بر عهده گرفت؛ اين خيلى چيز مهمى است. اين حادثه نشان داد كه زن در حاشيه‌ى تاريخ نيست؛ زن در متن حوادث مهم تاريخى قرار دارد. قرآن هم در موارد متعددى به اين نكته ناطق است؛ ليكن اين مربوط به تاريخ نزديك است، مربوط به امم گذشته نيست؛ يك حادثه‌ى زنده و ملموس است كه انسان زينب كبرى‌ را مشاهده ميكند كه با يك عظمت خيره‌كننده و درخشنده‌اى در عرصه ظاهر ميشود؛ كارى ميكند كه دشمنى كه به حسب ظاهر در كارزار نظامى پيروز شده است و مخالفين خود را قلع و قمع كرده است و بر تخت پيروزى تكيه زده است، در مقر قدرت خود، در كاخ رياست خود، تحقير و ذليل شود؛ داغ ننگ ابدى را به پيشانى او ميزند و پيروزى او را تبديل ميكند به يك شكست؛ اين كارِ زينب كبرى‌ است. زينب (سلام اللَّه عليها) نشان داد كه ميتوان حجب و عفاف زنانه را تبديل كرد به عزت مجاهدانه، به يك جهاد بزرگ.

منبع: زمان برگزاری سخنرانی (. (۱۳۸۹/۰۲/۰۱



عاقبت ذکر

تلاش کنید خداوند متعال ذکرش رابه شما الهام کند ،همان گونه که در دعای کمیل از خداوند چنین میخواهیم “ان تلهمنی ذکرگ"یعنی درایام غفلت ناگهان به یاد خدابیافتد که اگر این عنایت تحقق پیدا کند،همه لوازم ان را از جمله دوام ذکررا به دنبال خواهد داشت همچنین ایشان می فرمود عاقبت ذکر عجایب است یعنی اگرکسی بتواند یادخدا راتداوم بخشد چیزهای شگفتی از نظر معنوی خواهد داد. منبع کتاب زمزم عرفان ازنقل ایت الله بهجت ره ،ص127

راه سعادت

امام حسن مجتبی علیه السلام می فرمایند نابودی مردم در سه چیز است تکبر حرص وحسادت ،زیراتکبر باعث نابودی دین است وابلیس به سبب همین خصلت لعنت شد ،ازمندی دشمن جان است وبه واسطه ی همین خوی ادم ازبهشت رانده شد وحسادت راهنمای به سوی بدی ونابکاری است وبراثر همین حسادت بودکه قابیل ،هابیل را کشت. منبع بحارالانوار ج78.ص111،ح6

تقویم تحصیلی سال96-95

 

انتخاب واحد96-95

عناوین برنامه درسی سال تحصیلی 96-95

جدول زمان بندی امتحانات مجدد

n="center"> 

 

 

پایه پنجم

 

پایه چهارم

 

پایه سوم

 

پایه دوم

 

پایه اول

 

تاریخ

 

 

نظام سیاسی

 

منـطق3

 

-

 

مفردات

 

تـجوید

 

دوشنبه

1/6/95

 

 

تـفسیر4

 

ادیان

 

روش سخنرانی

 

عقاید

 

-

 

چهارشنبه

3/6/95

 

 

فقه3

 

نحو عالی3

 

نحو عالی1

 

صرف3

 

صرف1

 

شنبه

6/6/95

 

 

فقه استدلالی4

 

نحو عالی4

 

نحو عالی2

 

نحوپیشرفته 1

 

صرف 2

 

دوشنبه

8/6/95

 

 

اصول فقه 4

 

اصول فقه 2

 

منـطق1

 

نحو پیشرفته 2

 

نحومقدماتی

 

چهارشنبه

10/6/95

 

 

اصول فقه 3

 

اصول فقه 3

 

منـطق2

 

علوم قرآنی

 

 

-

 

شنبه

13/6/95

 

 

 

 

تذکر:کلیه امتحانات راس ساعت 10 صبح برگزار می گردد. 

 

باتشکر – واحد آموزش

 

جدول زمان بندی امتحانات مجدد متمرکز سطح دو- سال تحصیلی 95-94

مسئولیت پذیری

در نظام اسلامی همه مسئولند:"کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته “لیکن بعضی از موقعیتهای اجتماعی ،مسئولیت های مضاعفی دارد ؛و لباس  مار را از جمله آن موقعیت هایی است که از چند جهت مسئولیتش مضاعفی است :

اولا:چون لباس علم است و عالم از دیگران مسئول تر است ؛بخصوص علم دین است که اذاعه ی علم دین و بیان حقایق الهی ،شغل انبیای عظام پروردگار است.

ثانیا:چون مردم معتقدند که در ملبسان به این لباس ،معنویت و تقوا و ورعی هست. مردمی که در امور مادی و معنوی شان با احتیاط برخورد می کنند ،به یک روحانی که می رسند ، احساس اعتماد می کنند با این لباس هر جا باشید ، مردم به شما احترام و سلام می کنند ، وقت نماز بشود ؛اگر بخواهند از بین خودشان یک نفر را به امامت بگمارند ،شما را خواهند گمارد؛اینها حاکی از اعتماد دینی مردم به این لباس است ؛ این خود به طور معمول مسئولیت را بر ای  ما می آورد.

باید کاری کرد که مشمول آیاتی نباشیم که هر کس باطن او از ظاهرش کمتر بود “فهو ملعون".

تربیت دینی

هدف اصلی اسلام تربیت انسان است و مقدمه ی این تربیت،شناخت انسان با تمام مرحله ای بسیار حساس در زندگی انسان محسوب می شود که در آن دوره انسان پایه های سعادت و خوشبختی را بنا می کند یا باعث تزلزل شخصیت و رسیدن به شقاوت خود می شود . از این رو،شناخت ویژگی های جوان حائز اهمیت است و مهم است که بدانیم تربیت دینی را چه آسیب هایی تهدید می کند.

آیا قرآن شناختنی است؟

در عیون اخبار الرضا از قول امام رضا (علیه السلام) نقل شده است که از امام جعفر صادق (ع) پرسیدند چه سری است که قرآن هرچه زمان بیشتر بر او می گذرد و هر چه بیشتر تلاوت می شود بر طراوت و تازگیش افزوده  می گردد؟ امام فرمود: “لان القرآن لم ینزل لزمان دون  زمان و لناس دون ناس “برای اینکه قرآن تنها برای یک زمان و نه زمان  دیگر ،و برای یک مردم و نه مردم دیگر ،نازل نشده،بلکه برای همه زمانها و همه مردم نازل شده است . فرود آورنده ،آن رات طوری ساخته است که در هر زمان با وجود همه اختلافهایی که در طرز فکر و در معلومات  و وسعت  اندیشه ها به چشم می خورد ، باز هم قرآن بر زمانها وافکار پیشی می گیرد. در عین حال که در هر دوره مجهولاتی برای خوانندگان در بر دارد،اما آنقدر معانی و مفاهیم قابل درک و استناد نیز عرضه می کند که ظرفیت زمانه را اشباع می سازد.

کتاب آشنایی با قرآن 1، استاد شهید مرتضی مطهری

خورشید شهر ما

یک شهر،یک عالم دینی

خیلی ها با شنیدن اسم تاکستان به یاد انگورهای شیرینش می افتند و تو به یاد مردی که شیرینی سخنش کار صدها باغ انگور را می کرد.

اولین باری که می خواستی  به دیدنش بروی ،حس و حال عجیبی داشتی. شنیده بودی که او بیش از بیست سال است هر شب چهارشنبه در گرما خود را به مسجد مقدس جمکران می رساند و در آن جا برای ظهور مولا و مقتدایش اشک می ریزد و تا سحر به مناجات با خدا می پردازد .

همان کسی که علی رغم داشتن  سمت های مهمی مثل نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری  و امامت جمعه شهرستان تاکستان ،مثل طلبه ای ساده به مردم خدمت می کرد؛ با مستمندان نشست و برخاست داشت. برای ازدواج جوانان قدم برمی داشت ،در خط مقدم جبهه حضور می یافت ،در مناطق محروم مسجد و مدرسه می ساخت و…

در خانه ی ساده و بی پیرایه ای که محل زندگی اش است،به دیدارش می شتابی و پس از گفت و گویی آکنده از نور و محبت،از ایشان می پرسی:چه طور است که از این همه آمد و شد به مسجد مقدس جمکران خسته نشده اید؟

در پاسخ لبخندی می زند و با صورتی که از فرط دلدادگی به امام زمان (عج) گل انداخته است . می فرماید:

رشته ای برگردنم افکنده دوست          می کشد هر جا که خاطره خواه اوست.

ارزش صدقه

امیر مومنان (علیه السلام)نقل کرد: روزی دیناری صدقه دادم .رسول اکرم(ص)به من فرمود: آیا می دانی صدقه از دست مومن بیرون نمی رود مگر اینکه او با آن ، از دهان (دام) هفتاد شیطان رها می شود؟ صدقه تا در دست پروردگار متعالی قرار نگیرد،به دست سائل نمی رسد . مگر این آیه نمی گوید : آیا نمی دانند که خدا توبه بندگانش را می پذیرد و صدقات آنان را دریافت می کند؟

پیامبر (ص)فرمود:بهترین مال و بهترین مال و بهترین اندوخته هر کس صدقه اوست ؛همچنین گفتند: زمین قیامت سراسر آتش است ،جز زیر سایبان صدقه.

سخن بزرگان

لذات معنوی از لذات مادی قوی تر است و هم دیر پاتر . لذت عبادت و پرستش خدا برای مردم عارف حق پرست از این گونه لذات است . عابدان عارف که عبادتشان توام با حضور و خضوع و استغراق است ،بالاترین لذت ها را از عبادت می برند.

شهید مطهری (انسان و ایمان /43)

تقاضای امام خمینی (رحمه الله) از مردم در انتخابات

امام خمینی (رحمه الله )

من متواضعانه از شما می خواهم که حتی الامکان در انتخابات اشخاص با هم موافقت نمایند و اشخاص اسلامی متعهد غیر منحرف را از صراط مستقیم الهی در نظر بگیرید و سرنوشت اسلام و کشور خود را به دست کسانی دهید که به اسلام و جمهوری اسلام و قانون اساسی متعهد و نسبت به احکام نورانی الهی متعهد باشند و منفعت خود  را برمصلحت کشور مقدم ندارند.

صحیفه امام   ،ج2

پذیرش حوزه علمیه

قابل توجه خواهران دیپلمه


حوزه ی علمیه ی فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) بندرترکمن


در مقطع کارشناسی پیوسته بدون آزمون


و شهریه و خوابگاه رایگان طلبه می پذیرد


آغاز ثبت نام 25 بهمن

آدرس : بندرترکمن – آزادی 14 (جمهوری 20)


شماره تماس: 34422235- 34422236 – 34425485 -017

اسامی قبول شدگان المپیاد مرحله مدرسه ای

اسامی قبول شدگان المپیاد مرحله مدرسه ای    سال 95-94


1-فاطمه اسکندریان                                                            41

2-سمانه اسماعیلی                                            37

3-مرضیه شریعتی                                               33

4-مریم اسماعیلی                                               32

5-علیه محمدی                                                   31

برنامه کلاسی طلاب مدرسه

 

جدول زمان بندی امتحانات نیمسال اول تحصیلی 95-94(سطح دو)

عناوین برنامه درسی سال تحصیلی 95-94(دوره پنج ساله)

عناوین برنامه درسی سال تحصیلی 95-94(دوره پنج ساله)

زمان انتخاب واحد سال تحصیلی 95-94

ورودی 89 به قبل دوره عمومی ویژه ( 5 ساله)             9تا 12 شهریور 94


ورودی 90تا 93 دوره عمومی ویزه  (5 ساله )               14 تا 17 شهریور94


ورودی 94 دوره عمومی ویژه ( 5 ساله)                       18 و 19 شهریور  94

یا دآور کوچ دو پرستوی سبک بال

یا دآور کوچ دو پرستوی سبک بال - رفته تا افق عرش - رجایی و با هنر گرامی باد

شهادت مظلومانه رجايي و باهنر و هفته دولت
 
پس از اعلام عدم کفايت بني‌صدر و عزل او از رياست جمهوري و فرار مفتضحانه او، دشمنان انقلاب اسلامي تلاش خود را در براندازي حکومت اسلامي بيشتر کردند و با توسل به ترور و خشونت گسترده، سعي در از بين بردن مسؤولين وفادار نظام نمودند. بدين ترتيب پس از واقعه هفتم تير که طي آن شهيد بهشتي و 72 تن از ياران انقلاب را به شهادت رساندند، اقدام به بمب‌گذاري در دفتر نخست وزيري نمودند و در اين واقعه شهيد محمدعلي رجايي رييس جمهور محبوب و مردمي و نيز نخست وزير متفکر و دانشمندش حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر محمدجواد باهنر به درجه رفيع شهادت نايل آمدند. اين واقعه همچون واقعه هفتم تير، عليرغم خيال باطل دشمنان اسلام که معتقد بودند موجبات منزوي شدن مردم و سقوط نظام را فراهم مي‌آورد، باعث رشد و آگاهي و حضور فعال‌تر مردم شد؛ به طوري که، تروريست‌ها نتيجه عکس گرفتند و خود در ميان مردم انقلابي به انزواي مطلق کشيده شدند. براي گرامي داشت خاطره اين عزيزان که در حقيقت الگوي ناب دولتمردي در نظام اسلامي بودند، هفته اول شهريور ماه به عنوان هفته دولت نامگذاري شد تا يادآور خاطرات تلخ و جانگداز آن دوران، دوران تلاش و سخت‌کوشی عناصري دلسوز و ايثارگر در نظام اجرايي انقلاب که تمام هم و غمشان رفع مشکلات محرومين و حل مسائل مردم بود باشد.
   


برنامه امتحانی شهریور ماه ، سال 94-93

تذکر:

کلیه امتحانات رأس ساعت 10 برگزار می شود. 

“*” نشانه دروس  امتحانات متمرکز می باشد. 

p align="center"> اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً