برکت ماه رمضان

توجه به برکات بهترین ماه، بهترین پاداشهای الهی را نیز در پی دارد ، چرا که ماهی است که دست شیطان در ان بسته و پر از برکت می باشد که امام صادق علیه السلام در این باره فرمودند: چه خوب ماهی است ماه رمضان ، ماهی که در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله ماه پربرکت نامیده می شد. از برکات آن همین بس که خدا پاداشهای ویژه ای برای بندگان در این ماه در نظر گرفته است .
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: به امت من در ماه رمضان پنج چیز داده شده استکه به امت هیچ پیغمبری پیش از من داده نشده است : اول، هرگاه شب اول ماه رمضان فرا رسدخداوند به سوی آنان نظر می کند و کسی را که خدا به او نظر کرده هرگز عذاب نمی کند.
دوم، بوی بد دهان آنان در نزد خدا تا هنگامی که به شب می رسند خوشبو تر از بوی مشک می شود.
سوم، ملائکه برای ایشان در شب و روز استغفار می کند
چهارم، خداوند بلند مرتبه به بهشت خویش امر می کند که برای بندگان استغفار نموده و خود را برای آنان تزیین کند. پس چه نزدیک است که سختیها و اذیتها دنیا آنها را در خود فرو برد که به سوی بهشت من و کرامت من می روند.
پنجم، هرگاه شب آخر فرا رسد خداوندهمه آنان را می آمرزد.
مردی عرض کرد: یا رسول الله! آیا در شب قدر این گونه می شود؟ پیامبر فرمود: خیر مگر ندیده ای که کارگران هرگاه کارشان تمام شود به آنها مزد می دهند.
منبع: برگرفته از وسائل الشیعه ج 7 ص259و بحار الانوار ج96 ص 367

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.