بیماری خاص و صعب العلاج

آیا از بیماری لاعلاج  و بدخیم ای.ال.اس آگاهی دارید؟ بیماری ای که از یک نقطه ای از بدن شروع شده و آن را از کار می اندازد و کم کم با پیشرفت آن به سایر نقاط بدن، موجب فلج کامل فرد شده و به مرگی بسیار زودرس می انجامد. از لحاظ علمی، بیماری ای.ال.اس سیستم عصبی نخاغ را- که فرمان مغز را به اعضای موتوریک بدن و ماهیچه ها می رسانند – را فرسوده و پیر می کند.  و در طی یک پروسه حداکثر دو، سه ساله، چهار بخش مهم بدن بیمار یعنی تحرک، تنفس، تکلم و تناول را به تدریج و سرانجام به کلی از کار می افتند. در نتیجه، فرد بیمار را که کاملا هوشیار و آگاه است، در جسم خود به  حصار می کشد و زندانی می کند.

    آیا می توانید روزی، حتی لحظه ای و یا دقیقه ای را تصور کنید که حشره ای کوچک و ناچیز روی پیشانی تان نشسته باشد و شما کوچکترین حرکتی نداشته باشید تا آن را با حرکت دست یا تکان دادن سر از خود برانید، یا حتی قادر به سخن گفتن نباشید تا از کسی کمک بخواهید؟

 باهم عهد کنیم بیماران ای.ال.اس و خانواده هایشان را در ایران تنها نگذاریم و از هر گونه کمکی که از دستمان برآید، دریغ نکنیم. این کاری است بزرگ و دشوار اما به غایت ضروری و انسانی .

    هموطنان، دوستان و یاران گرامی؛ بیماران ای.ال.اس در ایران به کمک شما احتیاج دارند.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.