حماسه حسینی

 

 

درمدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س)بندر ترکمن مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مهدی تقی پور و با حضور مدیر،اساتید، طلاب وبانوان سطح شهر برگزارشد.

 

مهدی تقی پور با طرح سوالی عنوان کرد: چرا امامان دیگر کربلای دیگر نیافریدند؟ احتمالاتی  که در آن وجود دارد، اولاً شاید شرایط فراهم نبود یا اقتضا نمی کرد که همانند امام حسن(ع)با معاویه صلح کند.

 

وی با اشاره به شرایط دیگر قیام امام افزود: ثانیاٌ شاید به خاطر اینکه یارانی همانند ایشان نداشتند، مانند امام علی(ع)که اصحابش باوفا نبودند. در عصر کنونی وقتی شهید صدر دستگیر شد خواهر بزرگوار ایشان زینب وار از مردم خواست از کنار حرم امیرالمومنین(ع) تا کوفه تظاهرات کنند اما کسانی که برای قیام آمده بودند از آن تعداد کثیر،به پنجاه نفر هم نرسید، اباعبدالله الحسین(ع) یارانی چون حبیب بن مظاهر داشته اند که برای پیوستن به امامش، خود را از کوفه به کربلا رساند، در کتاب ها آمده است زمانی که حضرت صاحب الزمان(عج) ظهور می کند سربازانش از نقاط مختلف جهان خود را به ایشان می رسانند، می توان گفت از مهمترین ویژگی شهدای کربلا این است که به هیچ یک از تعلقات زمینی ودنیوی دلبستگی نداشته اند.

 

مدیر مدرسه رستگاران کردکوی در ادامه تصریح کرد: ثالثاٌ نخواستند یک بار دیگر مردم شرمنده شوند، همانطور که خداوند شرمندگی را دوست ندارد، عمه امام سوم شیعیان به ایشان می گوید به نینوا نرو اگر بروی، کشته شوی، بنی هاشم شرمنده شما می شود در جواب امام فرمود نه تنها بنی هاشم بلکه کل اسلام شرمنده نهضت کربلا می شود ،قیام توابین اولین جلوه آن می باشد.

 

وی در پایان با اشاره به فواید گریه خاطر نشان کرد:کربلا دربردارنده  دو پیام است یکی عاطفه،همان اشک های  که در مجالس سالار شهیدان ریخته می شود، طبق روانشناسی اسلامی اشک ریختن بر هر درد بی درمان دواست،در تاریخ آمده است که مردمی با گریه های خود نفرین پیامبری را بی اثر کردند، بزرگترین خاصیت آن مهربانی ودلسوزی در دل می باشد، دومین پیام عاشورا امربه معروف ونهی از منکراست، این امر با مطالعه روش ها وراهکارهای آن امکان پذیر می شود مراسم با پذیرایی از عزاداران حسینی خاتمه یافت.   

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.