فلسفه خواندن زيارت عاشورا

فلسفه خواندن زيارت عاشورا چيست ؟

توجه به معارف ژرف و زيباي زيارت عاشورا، بيانگر فلسفه خواندن آن مي باشد؛ من جمله:
1 ـ در اين زيارت نامه رسيده از سوي معصومين (ع) براي حضرت امام حسين (ع) اوصاف و ويژگي هايي ذكر شده كه نشان دهنده شخصيت نوراني ايشان است؛ از جمله: السلام عليك يا ثارالله و ابن ثاره و الوتر الموتور، مي باشد؛ كه از ايشان به خون خدا تعبير شده است. براي «ثارالله» معاني و وجوه مختلفي ذكر شده؛ از جمله اين كه: خداوند ولي دم آن حضرت است و خود او خون آن بزرگوار را از دشمنانش طلب مي كند؛ چرا كه ريختن خون سيد الشهداء در كربلا، تجاوز به حريم و حرمت الهي و طرف شدن با خداوند است. همچنين اضافه «ثار» به «الله» اضافه تشريعيه و نشانگر انتساب اين خون به خداوند و شريعت آن مي باشد.

2 ـ اعلام برائت و بيزاري از دشمنان اهل بيت و اعلان وفاداري و سرسپردگي به مكتب و مرام اهل بيت عليهم السلام: اني سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم. 3 ـ درخواست نمودن مردن و زندگي خود همچون مردن و زندگي محمد و آل محمد (ع) و جهت دهي زندگي به آن سمت و سو: اللهم اجعل محياي محيا محمد و آل محمد و مماتي ممات محمد و آل محمد.
4 ـ تاكيد بر كرامت انسان به وسيله نزديكي همه جانبه به حضرت امام حسين (ع)
فاسال الله الذي اكرم مقامك و اكرمني بك.
……

  • مقدم
    نظر از: مقدم
    1393/08/25 @ 03:59:10 ب.ظ

    مقدم [بازدید کننده]

    از شیخ رجب علی خیاط نقل شده:هرکس روزانه به خواندن زیارت عاشورا مداومت داشته باشد شب اول قبر امام حسین به دیدارو یاریشان میشتابند.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.