ماه میهمانی خدا

ماه رمضان به عنوان خجسته‌ ترین و بهترین ماه در اسلام شناخته شده است. از این ماه به عنوان ماه میهمانی خدا نیز نامبرده می ‌شود. حدیثی نیز در این زمینه از پیامبر اسلام نقل شده‌ است:
ماه رجب ماه خدا، ماه شعبان ماه من و اهل بیت من و ماه رمضان ماه مسلمانان است.

ماه رمضان فرصتی است برای رها شدن از لذت های دنیوی و تمرکز کردن بر روی عبادت. خیلی از مسلمانان در طول ماه رمضان لباس های پوشیده تری به تن می کنند و زمان بیشتری نسبت به سایر روزهای سال در مسجد سپری می کنند.
روزه
مهمترین پرهیز این ماه روزه است. روزه داران قبل از طلوع تا غروب آفتاب از خوردن و آشامیدن خودداری می ‌کنند و سعی می کنند با کنترل خواسته ‌های خود تزکیه نفس را تمرین و ملکه کنند. به جز خوردن و آشامیدن، آمیزش جنسی، دروغ گفتن در مورد پیامبر اسلام، فرو بردن سر در آب، و رسیدن دود و غبار غلیظ به حلق نیز باعث باطل شدن روزه می‌ شود.
ختم قرآن
برخی از مسلمانان مقید هستند که در ماه رمضان یک دوره قرآن را از اول تا آخر تلاوت نمایند.
روایات در باب ثواب قرائت قرآن در این ماه
در کتاب بحارالانوار از جعفر صادق (ع) از پیامبر اسلام روایت کرده شده که گفته است: “ماه رمضان ماه خدای عز و جل می باشد، و آن ماهی است که خداوند کارهای نیک را در آن دو چندان کند و بدی ‌ها را در آن محو سازد، ماه برکت، و ماه انا بة و بازگشت، و ماه توبه و ماه آمرزش و ماه آزادی از آتش دوزخ، و کامیاب شدن به بهشت است . هان که در این ماه از هر حرامی خودداری کنید، و تلاوت قرآن را زیاد کنید. و حاجات خود را بخواهید، و به یاد پروردگارتان سرگرم باشید، و ماه رمضان نزد شما نباید همانند ماه‌ های دیگر باشد، چرا که برای این ماه در پیشگاه خداوند حرمت و برتری بر دیگر ماه‎ ها است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.