هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره‌ی هشت سال دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی

هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره‌ی هشت سال دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی و خاک پاک ایران زمین، دوباره عطر و بوی جبهه، شهادت و ایثار در کشور طنین انداز خواهد شد. دوباره همدلی‌، اتحاد، مقاومت، روحیه‌ی‌جهادی، عشق، ایثار، و صدها صفت زیبا تجدید خاطره می‌شود.

شهید و شهادت با خود عطر زیبای ایثار را طنین انداز می‌کند، صفتی که مجاهد دیروز در وسط میدان مبارزه، حاضر است ارزشمندترین سرمایه‌ی خود را برای حفظ آرمان و خاک پاک میهن به تجارت بگذارد، تا مجاهد امروز با الگو گرفتن از این فرهنگ، نگاهی الهی به کارها داشته و با مقدس شمردن این صفت در انجام کارها با وصف ایثار کوشا باشد.

از جمله صفاتی که در فرهنگ شهادت خودنمایی می‌کند، صفت «ایثار» است. ایثار می‌تواند گونه‌های مختلفی داشته باشد.

گاهی با فدا كردن جان، گاهی با دادن مال، زمانی هم با هزینه كردن اعتبار و آبرو و البته برخی اوقات هم می‌تواند تركیبی از اینها صورت پذیرد، در نتیجه فرد بخاطر یك هدف و آرمان مقدس و والا، از علایق و داشته های خویش اغماض کرده و دغدغه ها و دل‌نگرانی ها و منافع «غیر» را بر خود ترجیح می‌دهد و اتفاقا گاهی اوقات با فدا کردن جان همراه می‌شود.
ایثار به معنای: بخشیدن، دیگری را بر خود برتری دادن، از خود گذشتن است.

مقام معظم رهبری می‌فرمایند:

«من عقیده‌ی راسخ دارم بر اینکه یکی از نیازهای اساسی کشور، زنده نگه داشتن نام شهدا است؛ این یک نیازی است که ما ـچه آدم‌های مقدّس‌مآب و متدینی باشیم؛ چه آدم‌هایی باشیم که خیلی هم مقدّس‌مآب نیستیم، امّا به سرنوشت این کشور و به سرنوشت این مردم علاقه‌مندیم‌ـ‌ هرجور که فکر بکنید، بزرگداشت شهدا برای آینده‌ی این کشور، حیاتی و ضروری است. فرهنگ شهادت یعنی فرهنگ تلاش کردن با سرمایه‌گذاری از خود برای اهداف بلندمدّت مشترک بین همه‌ی مردم؛ که البتّه در مورد ما آن اهداف، مخصوص ملّت ایران هم نیست، برای دنیای اسلام بلکه برای جهان بشریت است»

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.

p align="center"> اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً