وسواس

وسواس عبارتنداست از تکرار بدون ارادهی افکار ناخوشایند. اگر  چه فرد می فهمد که این افکار نا مناسب و غیر عادی  است اما قادر به دور کردن آنها نیست . وسواس تا اندازه ای در همه افراد بشر وجود دارد و نشانه های آن را در شک و تردید، عدم قدرت در تمرکز  فکری ،فراموشی و گاهی کم خوابی می توان دید.

علائم

تکرار و مداومت ، تردید، شک در عبادت ، ترس، دقت و نظم افراطی ،اجبار و الزام ، احساس بن بست ، عناد و لجاجت ،در مواردی وسواس به صورت خود را در معرض تماشا گذاردن ،دزدی،آتش زدن جایی، درآوردن لباس خود،بیقراری،بهانه گیری،بی خوابی، بی اشتهایی،…. دیده می شود آنچنان که اطرافیان این احساس دست می دهد که نکند دیوانه شده باشد.

علل

شکل گیری وسواس ریشه در عوامل مختلفی دارد ،می تواند مربوط  به حوزه زیست شناسی باشد که معمولا توسط ژ ن ها از والدین  منتقل می شود. مسائل  روان شناختی و اتفاقات روانی  مانند(مشکلات خانوادگی ، اضطراب و ترس ) و همچنین حوزه مسائل اجتماعی که شامل اتفاقات اجتماعی تاثیر گذار بر فرد مانند(یادگیری از والدین و یا سخت گیری های تربیتی والدین در کودکی)می توانند از عوامل ابتلا به این بیماری محسوب شوند.

در مان با عرقیات

توصیه می شود یکی از عرقیات زیر را به دلخواه استفاده کنید

عرق دارچین بعد از هر وعدهی غذایی نصف استکان ،عرق گل گاو زبان روزی دو فنجان صبح و عصر .

  • نظر از: قانعی زارع
    1393/08/19 @ 10:43:15 ق.ظ

    قانعی زارع [عضو] 

    توصیه میکنم برای درمان هرشب سوره ناس را بخوانید.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.