علامه طباطبایی و ماه مبارک رمضان

یکی از فضلا می گفت: به مرحوم آیه الله شهید مطهری عرض کردم که شما فوق العاده از علامه طباطبایی تجلیل می کنید. تعبیر “روحی فداه ” را درباره ی ایشان به کار می برید ،این همه تجلیل به خاطر چیست؟

ایشان فرمود: من فیلسوف و عارف ،بسیار دیده ام و احترام مخصوص من به ایشان ،نه به خاطر  این است که یک فیلسوف است ،بلکه به این جهت است که ایشان عاشق و دل باخته ی اهل بیت است . علامه طباطبایی در ماه مبارک رمضان ،روزه خود را با بوسه بر ضریح مقدس حضرت معصومه (سلام الله علیها) افطار می کرد . ابتدا ÷یاده به حرم مطهر مشرف می شد و ضریح مقدس را می بوسید،س÷س به خانه می رفت و غذا می خورد . این ویژگی اوست که مرا به شدت شیفته ایشان کرده است.

در احوال علامه طباطبایی ذکر شده است که آن حکیم الهی و مفسر عالی قدر قرآن کریم همواره ذکر خداوند سبحان را به لب داشتند . در جلسه بحث و درس که شرکت می کرد وقتی جلسه به سکوت می کشید لب های استاد به ذکر خدا حرکت می کرد . به نافله ها مقید بودند حتی گاهی دیده می شد که در طول راه مشغول خواندن نمازهای نافله هستند . شب های ماه مبارک رمضان تا صبح بیدار بودند مقداری مطالعه می کردند و بقیه را به دعا و قرائت قرآن و نماز و ذکر می گذراندند.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.