اهمیت و جایگاه بصیرت

اهمیت و جایگاه بصیرت، روشن بینی و درک درست از شرایط و فضاهاست؛به گونه ای که قرآن کریم یکی از ویژگی های فرستادگان الهی را داشتن بینش صحیح از رفتارها و کردارها دانسته و جامعه اسلامی و پیروان دین را نیازمند این ویژگی معرفی کرده است:”قُل هذِهِ سَبیلی ادعُوا الَی اللّهِ عَلی بَصیرَة أنَا وَ مَنِ اتَّبَعشنی“(یوسف 12-108)"بگو این راه من است . من و پیروانم با بصیرت کامل ،همه ی مردم را به سوی خدا دعوت می کنیم. “کسی که بصیرت لازم داشته باشد،در روز های فتنه و فضاهای غبار آلود ،مسیر را اشتباه نخواهد پیمود و از توانمندی و جسارت برخورد با دیگران و اظهار حق و حقیقت برخوردار می شود. در چنین شرایطی است که هر جامعه ای با داشتن رهبری بصیر و نیرو هایی این چنین،به راحتی می تواند نقشه های دشمنان  و فتنه گران را نقش بر آب نموده، جامعه رااز وجود آنان پاک سازی نمایی.

امام علی در این زمینه  می فرماید:”وَلشکنِّی اَضرِبُ بِالمُقبِل اِلَی الحَقِّ المُدبِرَ عَنهُ وَ بالسَّامِعَ المُطَیعِ العَاصِی المُریبَ  اَبَدا حَتّی یَاتِی عَلَیَّ یَومِیَ“(نهج البلاغه ،خطبه6)

“من با نیرو های گرویده به حق،فراریان را سرکوب می کنم وبا سربازان آماده به فرمان ،دو دلان وسوسه گر را درهم می کوبم “.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.